Roadtrip deel 2 Barossa Valley - Reisverslag uit Flinders View, Australië van MyrtheRenéIsisRoxy Bos - van Agt - WaarBenJij.nu Roadtrip deel 2 Barossa Valley - Reisverslag uit Flinders View, Australië van MyrtheRenéIsisRoxy Bos - van Agt - WaarBenJij.nu

Roadtrip deel 2 Barossa Valley

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg MyrtheRenéIsisRoxy

14 Februari 2016 | Australië, Flinders View

Terwijl René de bus inpakt genieten de meisjes van een heerlijk waterijsje en ik van een lekkere cappuccino. Terwijl we wachten komt er een klein meisje met haar moeder het restaurant van Ikara Wilpena Pound Resort binnen.
De meiden hebben meteen contact met elkaar. Mooi om te zien dat taal geen probleem is. Rennen is namelijk altijd leuk, ook als je elkaars taal helemaal niet spreekt. Het meisje is een aboriginal en ziet er prachtig uit. Isis vindt vooral haar zilveren schoenen mooi.
De drie meiden vermaken zich uitstekend. Ze rennen en giebelen wat af. Ondertussen vindt buiten de officiële ceremonie plaats.

Wanneer René er is gaan we gauw de bus in. We hebben de bus BOR- bus gedoopt; Bosjes Op Reis. We nemen afscheid van het meisje en zijn weer los. De meiden zijn gesloopt en slapen al gauw. René en ik vermaken ons met de prachtige vergezichten en een prettig radiostation op AM - 1323 Oldscool songs. We horen op de radio op het nieuws over de historische gebeurtenis. Niet alleen Wilpena draagt nu de originele naar IKARA, maar heel Flinders Ranges heet nu Ikara Flinders Ranges.

Langzaamaan verandert het dorre rode landschap in vruchtbaar groen gebied. We zijn op weg naar dé wijnregio van Australië; Barossa Valley.
In Peterborrough stoppen we voor een lunch bij Victoriapark. Prachtig parkje voor dagrecreatie aan een meer met een overdekte speeltuin en een bbq-area. Hier eten we heerlijke spiesjes van de bbq en boterhammen. De meiden vermaken zich prima in de luxe speeltuin. Ook nu weer moeten we naar het toilet en het is weer super schoon en netjes. Hier kan menig Europees land van leren!

Het is inmiddels erg heet aan het worden en we gaan weer door. Op zoek naar een camping voor de nacht. Isis wil graag zwemmen dus we moeten zorgen dat we op tijd ergens zijn zodat we nog kunnen plonzen. Peterborrough staat bekend om zijn treinen en dit zie je overal in terug.

We komen uiteindelijk aan in Tanunda. Een prachtige camping met zwembad, springkussen, gezamelijke ruimte (lees bbq's, picknickbanken, keuken, speelkamers), toiletgebouwen voorzien van geweldig sanitair - ook hier kan menig hotel iets van leren.
Gauw gaan we plonzen. Isis vindt het heerlijk en Roxy vindt het niets. We doen natuurlijk erg voorzichtig met haar, maar zwemmen is niet haar ding. René en Roxy gaan er dus al gauw uit. Ze gaan lopen naar het centrum en boodschapjes doen. Isis en ik blijven nog lekker plonzen en daarna bouwen we samen de camper om tot eethoek (buiten) en slaapgedeelte (boven en onder).

We eten die avond macaroni. De meiden zitten onder en dus gaan we douchen. Wow de douche is gewoon beter dan thuis. Heerlijk warm en stevige stralen. Hier wil ik blijven!
De meiden gaan naar bed en René en ik drinken ons eerste wijntje. Een lokaal roseetje. En het smaakt heerlijk. Dapper zeg ik tegen René dat het wc-tje vannacht niet hoeft, ook al zijn er op de camping slangen gespot.

De volgende ochtend worden we wakker gekwetterd door heel veel Rainbow Lorikeets. Een prachtig geluid. We pakken de boel weer in en gaan op weg naar Maggie Beer. Een beroemde home-cook die in Nuriootpa (dorpje naast Tanunda) een 'farm' heeft. Niet te vertalen als boerderij want daar doe je het mee te kort.
Op het terrein is een soort parkje met allerlei vogels (pauwen, fazanten, kippen enz) en een prachtig mooi meertje. We zijn aan de vroege kant en maken daarom eerst een wandeling bij de dieren. We vinden pauwveren. Ook hangt er een bordje dat er slangen gevonden zijn. We zijn dus op onze hoede. Isis doet dit prima. Roxy vindt alles op de grond nog reuze interessant. Oppassen dus!
Aan het meertje zijn twee gebouwen gevestigd. Het ene gebouw kan je gebruiken voor feesten en partijen. Het andere gebouw is een winkeltje/restaurant. Het winkeltje kun je vergelijken met het principe bij oil&vinigar. Alle (eigengemaakte) producten kun je proeven en als je wilt kan je een picknickmandje bestellen met je eigen selectie.
Wij kiezen voor het standaard picknickpakketje. Niet omdat we niet willen proeven, maar omdat er net een buslading bezoekers was neergestreken. Alleen in de ochtend ontvangen ze bussen.

In het picknickpakketje voor René en mij zit een fazantenpaté, een uienchutney, quinoa salade, boter en brood.
In die van de meisjes zit jam, boter, kaas en gedroogde abikoos en een chocolaatje. Isis smult van de paté en de jam. Roxy wil alleen brood en kaas.
Als klap op de vuurpijl krijgen de meiden ook nog een echte ice-chocolat. Dat is hele luxe chocolademelk. Het glas krijgt een chocoladelaag (pure chocolade) Daarin wordt een flinke bol vanille ijs geschept. Daaroverheen wordt verse melk geschonken. De meiden werden gek!

Na de vroege lunch rijden we door naar Hahndorf om daar een camping op te zoeken. Onderweg stoppen we eerst bij Gorge Wildlife Park om de kangoeroes en koala's van dichtbij te bewonderen. De kangoeroes voeren we en we genieten hier enorm van. Roxy is voor de duvel niet bang en duwt met gemak een kangoeroe aan de kant als deze te dicht bij haar komt.
Isis is ook enthousiast maar je merkt dat ze nu ze wat ouder wordt wat meer op haar hoede is.
Om half 1 mogen we een Koala vasthouden en aaien. Dit is heel bijzonder. Ook Isis en Roxy merken dit en zijn heel rustig en maken bijna geen geluid. Daarna wandelen we nog door de dierentuin want er is nog veel meer te zien. Nog even spelen bij de grote stenen schildpad en varaan en dan gaan we weer.

René wil graag naar Lobethal naar Bierhouse. Een klein brouwerijtje waar ze verschillende soorten bieren maken. We eten daar een broodje pulled pork wat heerlijk is. Daarna rijden we door naar Hahndorf naar de camping. Wederom een prachtige camping. Hier heb je een code nodig wil je naar het toiletgebouw. Isis wil gaag zwemmen en samen met René gaat ze plonzen. Roxy wil niet en ik vind he ook te koud.
Het gaat stukken beter met Roxy. De vlekken zijn al veel minder en haar loopoor is ook al minder. Samen bouwen wij de BOR-bus om.

Na het zwemmen gaan we met zijn allen naar de winkkel aan de overkant van de straat. Helaas is deze al dicht. Dan besluiten we naar het centrum te lopen. Dit is best een wandeling en we komen geen supermarkt tegen. Er zit niets anders op om uit eten te gaan. Och wat vervelend. Isis ziet een pizzeria en daar wil ze heen. Prima. De meisjes eten samen een pizza hawaii en René krijgt een ster calzone. Een half dichte pizza in stervorm belegd met pancetta en groenten en kaas. In het midden een paar frietjes.
Ik kies voor lamspiesjes met kaas gevuld omhuld met pancetta. Heerlijk hebben wij gegeten. Wanneer Isis naar het toilet moet lopen we langs de toetjesvitrine. Ojee, daar moet ik dus iets van hebben! Hoe pak ik dit aan? René gaat even later ook naar het toilet en zwicht gelukkig ook voor een toetje. Hij gaat voor een chocoladetaartje en ik kies voor de tiramisu. De meisjes delen samen een mini dame blanche. Omdat het morgen valentijnsdag is besluiten we dat dit ons dinertje is.

We lopen weer terug naar de camping en gaan gauw slapen. De volgende ochtend eten we en douchen we en dan zijn we weer op weg naar ons volgend avontuur. We zakken langzaam af richting Kangaroo Island, maar eerst nog naar een Nationaal Park en overnachten in Second Valley.

• 17 Februari 2016 - 21:37

Boudewijn:

Boeiend reisverslag. Echt iets om in het ED te plaatsen.
    Fijn dat jullie zo genieten. Hopelijk duurt de sores met Roxy niet al te lang. Ik ben erg benieuwd naar de volgende blog.
    Geniet er maar met volle teugen van.
    Pappie