Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van MyrtheRenéIsisRoxy Bos - van Agt - WaarBenJij.nu Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van MyrtheRenéIsisRoxy Bos - van Agt - WaarBenJij.nu

Adelaide

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg MyrtheRenéIsisRoxy

11 Februari 2016 | Australië, Adelaide

Adelaide
We verblijven op Adelaide Caravan Park in Hackney.
Het is een klein rechthoekig huisje met een 2 persoonsbed aan de linkerkant, een keuken zitgedeelte in het midden en een slaapkamer met 2 stapelbedden aan de rechterkant.
Aansluitend aan deze kamer zit een badkamer met toilet, wastafel en douche. Prima!
We zijn gesloopt en gaan meteen slapen. De meiden hebben nog wat hulp nodig en dus liggen we eerst bij hen voordat we zelf naar bed kunnen.
René loopt nog gauw naar de winkel voor de eerste boodschappen. Gelukkig zijn de supermakten/tankstations hier 24 uur per dag open.
We slapen allemaal heel diep, maar zijn klaarwakker rond een uur of 5 lokale tijd. Dan staan we toch lekker op?!
We wachten tot het licht is en willen dan gaan wandelen. We hebben helemaal niet in de gaten dat onze ramen getint zijn waardoor we iets langer wachten dan nodig was.
Om 8 uur zijn we aan de wandel. De meiden lopen zelf. We lopen langs een speelplek en een telefooncel. Dat die dingen nog bestaan! Hier heel normaal komen we al gauw achter.
Isis 'belt' even met opa grijs (Opa van Agt) en samen lopen we door naar het natuurgebied. Onze camping ligt aan een rivier - Torrens river - en het is een heel mooi natuurgebied. Ongeveer 17 km lang.
Het brengt je helemaal naar Adelaide. Wij besluiten om eerst de stad uit te lopen om daarna echt naar de binnenstad te lopen.
Het gebied is prachtig. Mooie bomen, veel vogels en leuke bruggen. De wiebelbrug lijkt op die uit de avonturen van Dora dus daar moeten we overheen. Het wandelpad is ook fietspad en al meteen moeten we wennen aan de linkerkant.
Gelukkig gaat dit heel goed. Alle fietsers zijn goed voorzien van bel en licht. Ze maken zichzelf goed kenbaar mocht je aan de verkeerde kant lopen.
De wandeling naar de stad gaat deze route door de Botanische tuin. Prachtige oude bomen. Aan de rand van de tuin en stad staan bomen met FruitBats- vleermuizen. Indrukwekkend gezicht.
In de stad gaan we op zoek naar wat kampeerbenodigdheden zoals een toilet. Ik ga ECHT NIET op de camping midden in de nacht door grasland naar het toiletgebouw met allemaal enge beesten. brrrrr
We drinken koffie bij een leuk tentje in een grote shoppingmall en de meiden krijgen een koude chocomel. Iets wat ze hier niet kennen maar speciaal voor onze meiden maken. Of de meisjes ook een marshmellow mogen. Natuurlijk! Niet realiserend dat het pas 9 uur in de ochtend was.
Het valt ons op hoe enorm aardig, behulpzaam en vriendelijk de Australische mens is!
We lopen weer terug naar huis en kiezen ervoor om over het Universiteitsterrein te wandelen en niet door de botanische tuin.
Langs de rivier stoppen we bij een bankje om te drinken en druiven te eten. De allerlekkerste ooit. Ze gaan erin als koek. Ook de eendjes en vogels krijgen wat.
Thuis op de camping vallen we in slaap. We worden late middag wakker en gaan zwemmen.
De volgende dag is het weer 5 uur in de ochtend. We wandelen weer Adelaide in. We stoppen bij de Stop Cancer shop waar de meiden beschermende kleding krijgen. Natuurlijk van Frozen. Een broekje, shirt me lange mouwen en een safaripetje, dit alles met SPF beschermig van 50.
We willen graag met de bus Adelaide verkennen. Roxy was die ochtend wakker geworden met een 'ontploft' oor.
Ik had nog wat druppels van de KNO bij me maar was niet zeker of we die in dit geval ook mochten gebruiken. Dus maar langs de apotheek.
De Apotheker was super aardig maar gaf aan geen advies te mogen geven. Hij raadde aan om Roxy na te laten checken door een huisarts. Hij belde meteen.
We konden gelukkig meteen terecht. Hele aardige en kundige dokter. Meteen anti-b gekregen en deze druppels vanuit NL niet gebruiken. Roxy kon misschien nog wel een geperforeerd trommelvlies hebben.
Niet te checken vanwege alle troep.
Door dit onverwachte uitstapje zijn we niet met de bus gegaan. We zijn naar huis gegaan en weer allemaal gaan slapen. Roxy meteen aan de anti-b. Gelukkig blijft zij net als Isis altijd even vrolijk.
Na het slapen pakken we alsnog de bus en gaan naar het strand van Adelaide. Met de tram worden we tot op de boulevard gereden.
We eten deze avond fish and chips op de boulevard bij de ondergaande zon. Beter konden we het ons niet wensen!
Nog even spelen in de speeltuin en dan weer gauw naar huis want morgen gaat onze roadtrip dan echt van start!

• 17 Februari 2016 - 11:55

Carin:

Lieve "down unders", wat een geweldige ervaring voor jullie, maar vooral voor jullie kids, echt een groot avontuur.
    Ik hoop dat Roxy, met haar oortjes, snel beter is en dat de kweek goed zal zijn. En Isis van die vervelende plakvliegen bespaard blijft.
    Ik heb het bij Robert op tv ook gezien dat er zoveel zijn. Maar Mirthe goed opgelost, hopelijk blijven ze weg, die akelige krengen.
    Nou dit is nog pas het begin, maat ontzettend leuk dat wij ook mee kunnen genieten.
    Toi toi toi
    Liefs van ons uit een zeer koud Nederland

Rene en Carin

• 17 Februari 2016 - 13:13

Anja Van Agt :

Hallo avonturiers,

Wat een geweldige vakantie hebben jullie toch en ondanks de tegenslagen van de oortjes van Roxy blijft zij, maar jullie ook zo positief; super gewoon.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Pappie komt net thuis van het busrijdenen wil graag zijn lunch, want hij moet dadelijk weer gaan werken.
    Ik probeer na de lunch jullie verdere te informeren.
    Tot zo.

Liefs mammie xxx